Press Room

Scientific American, October 15, 2014
Introducing Scientific American’s Spanish-language Web site: ScientificAmerican.com/espanol

Today Scientific American launches ScientificAmerican.com/espanol, which will provide Spanish-language online readers with authoritative insights and news about the latest developments that matter in science, technology and biomedicine.

ScientificAmerican.com/espanol features original reporting, as well as translated stories from Scientific American’s English-language edition and its editions in Spain, Investigación y Ciencia and Mente y Cerebro. Scientific American is translated into 14 languages around the globe. Mente y Cerebro is an edition of Scientific American Mind, which appears in seven languages worldwide in addition to English.

ScientificAmerican.com/espanol will also feature translated content from Nature News, as well as images and videos from ScientificAmerican.com.

“About one sixth of all people in the U.S. birthplace of Scientific American speak Spanish as a first or second language, and globally, it is spoken by more than 500 million,” says Scientific American editor in chief Mariette DiChristina. “With its special focus on science news and information in Spanish, ScientificAmerican.com/espanol allows us to reach this audience in a dynamic new way.”

Debbie Ponchner is the Spanish-language editor who oversees ScientificAmerican.com/espanol, along with Robin Lloyd, Scientific American’s news editor, and Richard Zinken, director of international digital development. Prior to joining Scientific American, Ponchner served as the managing editor of La Nación, the newspaper of record in Costa Rica. An award-winning journalist, Ponchner’s honors include Costa Rica’s National Journalism Prize, the Jorge Vargas Gené Award, in 2002 and 2005, as well as the National Scientific Journalism Prize, given by Costa Rica’s National Council for Scientific and Technological Research, in 2001, 2002 and 2005-2006.

Scientific American’s Spanish-language Web site is its latest platform featuring diverse perspectives in science. In July 2014 Scientific American launched Voices, a blog that celebrates eclecticism in research, exploration and communication about science, which commenced with a manifesto on science for Spanish speakers. And the October 2014 issue focused on how diversity in science can spur innovation.

Presentamos el sitio web en español de Scientific American

ScientificAmerican.com/espanol

Scientific American lanza hoy ScientificAmerican.com/espanol, un sitio web que brindará a los lectores hispanohablantes noticias sobre los últimos desarrollos relevantes en el campo de la ciencia, la tecnología y la biomedicina; proveyéndoles además las visiones y opiniones de líderes en dichas áreas.

ScientificAmerican.com/espanol ofrece artículos periodísticos originales e historias traducidas de la edición en inglés de la revista, también incluye en su oferta temática artículos de la ediciones españolas de Scientific American: las revistas Investigación y Ciencia y Mente y Cerebro. Scientific American se traduce a 14 idiomas distintos. Mente y Cerebro es la versión española de Scientific American Mind, que actualmente circula en sietes idiomas más, además del inglés.

ScientificAmerican.com/espanol  también ofrecerá contenido traducido de Nature News e imágenes y vídeos  de ScientificAmerican.com.

“Cerca de una sexta parte de las personas que viven en Estados Unidos, el país natal de Scientific American, hablan español como primera o segunda lengua; en el mundo, el idioma es utilizado por más de 500 millones de personas”, señala Mariette DiChristina, editora en jefe de Scientific American. “Con su especial enfoque en noticias científicas en español, ScientificAmerican.com/espanol nos permite llegar a esta audiencia de una forma nueva y dinámica”.

Debbie Ponchner es la editora de contenidos en español que tiene a cargo ScientificAmerican.com/espanol.  Trabaja junto a Robin Lloyd, editora de noticias de Scientific American y Richard Zinken, director de desarrollos digitales internacionales. Antes de unirse al equipo de Scientific American, Ponchner trabajó como jefa de redacción de La Nación, el periódico líder de Costa Rica. Sus trabajos periodísticos han sido reconocidos con diversos premios, como el Premio de Periodismo Jorge Vargas Gené en el 2002 y 2005 y el Premio de Periodismo Científico otorgado por el Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Tecnológicas en el 2001, 2002 y 2005-2006.

El sitio web en español de Scientific American es la más reciente plataforma de la revista que muestra la diversidad en la ciencia. En julio del 2014, Scientific American lanzó Voices, un blog que celebra lo ecléctico en la investigación, la exploración y la comunicación científica. Se inició con un manifiesto sobre la necesidad de ciencia para los hispanohablantes. La edición de la revista de octubre del 2014 se enfoca en cómo la diversidad en la ciencia puede hacer que florezca la innovación.

About Scientific American

Founded in 1845, Scientific American is the oldest continuously published magazine in the US and the leading authoritative publication for science and technology in the general media. Together with scientificamerican.com and 14 local language editions around the world it reaches more than nine million readers. Other titles include Scientific American Mind and Spektrum der Wissenschaft in Germany. Scientific American is published by Springer Nature, a leading global research, educational and professional publisher, home to an array of respected and trusted brands providing quality content through a range of innovative products and services. Springer Nature was formed in 2015 through the merger of Nature Publishing Group, Palgrave Macmillan, Macmillan Education and Springer Science+Business Media.

For more information contact:
  • Rachel Scheer
  • Head of Communications, USA, Springer Nature
  • TEL: (212) 451-8569
  • EMAIL: r.scheer@us.nature.com

+-Press Inquiries

Interview requests, corporate and trade press:
  • Rachel Scheer
  • Head of Communications, USA, Springer Nature
  • New York, NY
  • Phone (212) 451-8569
  • Contact by Email